woensdag 29 januari 2014

FOZ DO IGUACU- BRAZILIE

Huplaaa, op naar een nieuwe stad! Keimoe en fysiek uitgeput van Rio landden we in Foz do Iguacu. Het stadje zelf stelt niet veel voor, maar toen we toekwamen in de hostel en zagen dat er een zwembad was waren we direct helemaal feliz. We gingen ook ergens eten, tip van de hostel, 'Buffalo Branco', waar een superzalig buffet was van groenten, fruit, rijst, pasta's, pastels, sausjes, salades, etc. Vervolgens komen ze dan om de vijf minuten naar je tafel om je een stuk vlees voor te stellen dat je kunt proeven. Zalig, maar als vegetariër was het wel even schrikken toen ze soms met een heel 'karretje' een stuk been kwamen promoten van een koe. Op een foto die op de tafel lag zag je ook welke stukken van de koe je allemaal kon proeven, echt iets minder smakelijk voor mij. Maar toch lekker en een aanrader voor fervente vleeseters. 


FOZ DO IGUACU- BRAZILIE 
___________________________________________________________

Het enige wat er in Foz te zien is, maar wat het ook waard maakt om er helemaal naartoe te vliegen- zijn de wereldberoemde watervallen. Er is één kant te bezichtigen in Brazilië (ongeveer twee uur voor uit te rekenen) en één kant in Argentinië (ongeveer vijf uur). De eerste dag gingen we voor die van Brazilië, en het was echt onbeschrijfelijk mooi!













OK bij deze foto hierboven wil ik toch even een verhaal kwijt: deze dieren zien er dus super schattig uit ditdat, maar in een hele menigte van turistas besloten ze toch om MIJ aan te vallen met de hele familie en gingen ze lopen met mijn plastiek zak (met water in, koekjes én mijn portemonnee) !!! Na hele zoektocht met de lokale boswachter hebben we de portemonnee uiteindelijk wel gevonden... Maar erna zag je mij toch mooi weglopen als ze nog eens in de buurt kwamen.


niet bij de watervallen, maar in het vogelpark er naast!



Até,

Laure-lise 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten